Lenneke in Kathmandu deel 62A

3 september 2019 - Kathmandu, Nepal

Nameste,

Net terug na een 8 uur durende behoorlijk hobbelige busreis vanuit Pokhara. We hebben een geslaagd weekend gehad waar ik jullie graag over wil vertellen.

Dag 22 (vrij. 30-8)

De werkdag op school konden we om 13.00 uur al afsluiten. Onze bagage voor het weekend hadden we meegenomen en konden zo meteen met de taxi naar het vliegveld. Bharat had al tickets voor ons geregeld. Met slechts een klein half uurtje vliegen waren we er van school tot ons Guesthouse in Pokhara in 3,5 uur. Tegen het einde van de vlucht kwam de verrassing waar we zo op gehoopt hadden…Voor de landing zagen we enkele topjes van het Himalaya gebergte wat zich over zo’n 2000 KM uitstrekt op de grens met China en 200 KM van Pokhara ligt. Onze adrenaline ging meteen werken. In de taxi werden we geconfronteerd met de rust op de weg en de vriendelijke indruk die Pokhara ons gaf. We werden erg welkom ontvangen in het “Mountain House” Guesthouse met een kopje thee en koekjes. De eigenaresse had voor ons al meteen de retour bustickets verschoven van de maandag naar de dinsdag. We kregen namelijk pas laat te horen dat dinsdag ook een vrije dag was. Na onszelf opgefrist te hebben zijn we naar het grote meer, Phewa Tal, gewandeld. Er heerst daar een zeer relaxte sfeer. Aan de hele oever zijn er een aaneenschakeling van barretjes en restaurantjes. Op het moment is het er rustig daar het low season is maar toch genoeg te bekijken. Het geeft ons direct een vakantie gevoel. We boften ontzettend want de zonsondergang was adembenemend mooi.

Dag 23 (zat. 31-8)

Op tijd ons bed uit om het meeste uit de dag te halen. Ontbijt aan het meer waar we om 9 uur met onze gids (ook geregeld via Bharat) hadden afgesproken. Helaas vanaf het eerste moment dat we naar buiten keken regende het. De paraplu was noodzaak. Na ons programma voor het lange weekend doorgesproken te hebben zijn we compleet met regenjas en paraplu de boot ingestapt. De overtocht naar de andere kant van het meer duurde slechts 15 minuten. Na 3 kwartier op een terras geschuild te hebben konden we ‘droog’ aan onze hike, de berg op, beginnen. Een prachtige route door het bos met van tijd tot tijd mooie panorama’s over het meer en over Pokhara. Na een behoorlijke klim van 1,5 uur zijn we aangekomen bij de “World Peace  Pagoda”.  Een prachtige Stupa  op het topje van de berg van de Annapurna Mountain Range. Zeer indrukwekkend.

Tijdens de lunch genoten we van de prachtige vergezichten. Hierna bergafwaarts richting de “Devi’s Fall”. Wij waren in de veronderstelling dat deze aan de voet van de berg gelegen was maar niets van dat alles. We moesten nog een aardig eind Pokhara weer inlopen. Fijn dat je dan een gids bij je hebt die de weg wijst. Heel bijzonder om in de stad zo’n ontzettend mooie waterval te bewonderen. Een hele dag onderweg te zijn in die hitte en nogmaals te hebben moeten schuilen voor weer een fikse moesson bui vonden we het eigenlijk prima. Maar toch de verleiding om nog de grot aan de overkant van de straat in te gaan was te groot. Dus ook nog bekeken. Hierin kwam de ‘uitloop’ van de waterval terecht. Mooi hoor. Moe en voldaan hebben we onszelf door een taxi thuis af laten zetten.

Dag 24 (zon. 1-9)

Vanwege de slechte weersvoorspellingen en de onverwachte dag extra hebben we ons programma omgegooid. Vandaag geen gids maar ons ‘eigen’ ding.

1. Dorethé:
    7 september 2019
    Hoi Lenneke,
    Sorry, een beetje late reactie van mij, maar je weet wat een hectische week dit is. Wat prachtig om dat allemaal te zien en dan ook nog dat gedeelte van de Himalaya. Wat fantastisch dat Bharat dat allemaal voor jullie regelt. Die heeft echt een hart van goud.
    Groetjes