Lenneke in Kathmandu, deel 62B

3 september 2019 - Kathmandu, Nepal

Daar ben ik weer moet een grafisch ‘probleem’ omzeilen. Dit keer blog 62 in twee delen.

Dag 24 (zon. 1-9)

Vanwege de slechte weersvoorspellingen en de onverwachte dag extra hebben we ons programma omgegooid. Vandaag geen gids maar ons ‘eigen’ ding. In de ochtend zijn we naar het International Mountain Museum geweest. Zeer de moeite waard. Alle informatie over de geschiedenis van het beklimmen van de toppen van de Himalaya. In de middag een wandeling langs het meer gemaakt en het kleine eiland met een tempeltje in het meer bezocht. Het klaarde helemaal op waardoor we aan het eind van de middag weer wat besneeuwde toppen van de Himalaya konden zien. Zo bijzonder.

Elke avond zoeken we een mooie plek op om te eten. Er is veel live muziek wat de sfeer bevordert. We liggen dan ook weer op tijd op bed om voldoende aan onze rust te komen.

Dag 25 (ma. 2-9)

Een hele vroege start. De wekker op 3.45 uur! Om 4.30 uur samen met onze gids in de taxi naar Sarangkot. Het hoogste punt hier in de omgeving, 1592 m. Dit om de Sun Rise te zien. Er waren meerdere toeristen die ook van dit mooie panorama wilden genieten. Het was een flinke klim via trappen naar boven. Er waren wel wat wolken maar dat hinderde het mooie uitzicht niet. Door de bewolking die er was konden we helaas niets van de Himalaya zien. Hierna hebben we een prachtige gelegenheid gevonden om ons ontbijt te eten. Heel toevallig, een paradijs in deze omgeving. Daarna zijn we aan onze hike van 2,5 uur begonnen naar Dagnouda. Een prachtige tocht langs de sawa’s en via de woningen van de locals. We werden overal begroet en nageroepen. Degene die kon vroeg waar we vandaag kwamen. We hebben weer heel wat oude ambachten gezien en verwonderde ons over de manieren van bestaan. De huisjes, zeg maar hutten, zijn erg basic maar de bewoners ogen zo tevreden. Ze hebben maar weinig nodig om hun leven te leiden zoals ze het leiden.

In de middag hebben we eerst op onze kamer uitgerust en zijn later weer richting het meer gelopen. Daar was een vrouwen festival gaande met prachtig in traditionele kleding geklede dames die zongen en dansten. Een erg kleurrijk geheel. Daarna een terras opgezocht waar we in no time zijn overvallen door een vreselijke wolkbreuk. Dat was ook een hele ervaring, heel snel betrok de lucht in een zwarte massa en viel het er met bakken uit. Gelukkig zaten wij droog en moesten langer wachten dan we wilden voordat we naar huis konden.  Uiteindelijk thuis ingepakt voor ons vertrek.

Dag 26 (di. 3-9)

Ook vandaag een vroege start. Om 5.30 uur ons bed uit om de bus van 7 uur te halen die ons weer terug bracht naar Kathmandu. We zijn uiteindelijk 8 uur onderweg geweest. Jeetje wat een vreselijke rit. Veel gaten in de wegen en erg veel vrachtverkeer wat op verschillende plekken elkaar niet kon passeren. Hierdoor regelmatig een langzaam rijdende file. Maar met een goed boek, tussen door wat eten, af en toe de ogen dicht en 3 stops om te plassen kwamen we de tijd wel door. Het was fijn om weer ‘thuis’ in ons appartement te zijn. Nu ons bed in want morgen gaan we weer naar school. Voor mij zijn dat nog 3 dagen. dan is het al weer afscheid nemen. Maar het is goed zo. Jack  komt donderdag en dan kunnen we hem in het weekend Kathmandu laten zien. Een fijn vooruitzicht. May blijft nog 4 weken langer. Dat gaat ook zeker helemaal goed komen. Inmiddels is alle nieuwigheid er van af en zitten we al aardig in een routine. Zo hebben we al onze adresjes gevonden die voor ons van belang zijn en zijn de activiteiten op school ook steeds duidelijker.

Morgen voeg ik de foto’s van het afgelopen weekend toe. Ik wens jullie een hele fijne resterende week en ontmoet jullie in blog 63, mijn afsluiting van deze grandioze ervaring, Heel veel liefs van May en Lenneke!!

1. Marja Van Der Vliet:
    3 september 2019
    Nog een mooie tijd en fijne dagen met Jack .
  2. Lies:
    4 september 2019
    Nou, weer heel wat beleefd! Nog hele fijne dagen samen met Jack en tot volgende week. Ik kijk er naar uit je weer te zien! Liefs Lies en groetjes aan May! 🥰
  3. Stefan:
    4 september 2019
    Ik raak aardig sprakeloos Lenneke: Wat een geweldige ervaringen, mooie mensen ontmoeten en mooie dingen zien en beleven maak jij mee?! Stik jaloers zou ik er van kúnnen worden! En, eerlijk is eerlijk, eigenlijk word ik dat ook natuurlijk!
    Veel plezier nog!
  4. Will:
    6 september 2019
    Fijn, dat jullie samen de eerste weken konden beleven, prachtig om te lezen en wat een rijkdom aan belevenissen. Nog 4 prachtige, ook spannende weken staan nog te wachten voor jouw May!
  5. Dorethé:
    7 september 2019
    Hoi Lenneke,
    Wat leuk dat Jack ook nog komt. Geniet er van saampjes. Goede reis terug.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes
  6. Janneke en Mario:
    8 september 2019
    Je bent weer een ervaring rijker. Goed gedaan en fijn dat Jack komt om met eigen ogen al het moois te zien. Zo te horen heeft je rug het goed doorstaan, hoop ik. Goede reis terug.