Lenneke in Shanghai, deel 102

8 februari 2021 - Shanghai, China

Beste trouwe blog volgers,

Voordat ik aan mijn verhaal begin moet ik eerst iets rechtzetten. In mijn vorige blog schreef ik dat de Carnaval bij jullie al begonnen zou zijn… maar een oplettende lezer wees mij op de vergissing. Dankjewel Dorethe!! Het feest ‘barst’ pas 13 februari ‘los’. Meestal check ik mijn gegevens, dit keer niet.

Als ik nu naar buiten kijk, de tuin in, geeft het een totaal ander beeld dan wat ik gisteren uit Nederland door kreeg. Mijn zaterdag gevulde potten met bloemen staan te stralen in de zon. Ook hangt mijn was aan het rek te drogen. Bij jullie de storm, kou en sneeuw. Het was hier gisteren 23 graden en zonnig!!! Zelfs de luchtkwaliteit was goed. Echt terras weer. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt. De zeer korte winter hier lijkt al weer voorbij. Bij jullie is hij nu in volle glorie. Hopelijk geeft het niet te veel ongemak. Prachtige foto’s van zeer mooie winterse landschappen kreeg ik toegestuurd. Ook het plezier om met een slee de sneeuw in te gaan gaf mij weer flash backs. De meest creatieve sneeuwpoppen kwamen voorbij. Geniet er maar van!!

De afgelopen week had voor mij weinig ‘uitschieters’, bijzondere belevenissen. Mijn wekelijkse routines konden allemaal doorgaan. De 2 Pilates lessen, massage en koorrepetitie. Ook ben ik weer eens naar het zwembad gewandeld en besefte hoe heerlijk het is om te zwemmen. Wel maakten Jack en ik een onverwacht, klein feestje mee. We werden door onze nieuwe Belgische bovenburen, Annick en Patrick uitgenodigd voor een etentje bij hun thuis. Patrick vierde zijn 60e verjaardag. We hadden een erg gezellige avond. Wij helpen hun daar waar mogelijk is om een weg te vinden in Shanghai. Zo is Annick ook lid geworden van het koor en heeft Jack Patrick zaterdag meegenomen voor een tocht op de race fiets. Patrick is ook een echte liefhebber, heeft zelf een prachtige fiets, en werd er helemaal blij van. Tijdens hun afwezigheid hadden wij ons op de Flower Market vermaakt. Het terras is al weer aardig ‘opgefleurd’!

Vrijdag had ik met Ingrid afgesproken. Helaas waren de weersvooruitzichten niet geweldig maar we zijn toch op de fiets gestapt. De tocht naar de rivier, daarna met de nieuwe ferry naar de overkant en een lunch bij de “Bunny Drop”. Het was fris en we hebben slechts wat miezer onderweg gehad. Viel dus alles mee met uitzondering van de laatste kilometers van onze tocht. Ons hier nog niet overkomen… alles moet de eerste keer zijn! EEN LEKKE BAND! Oeps , balen en echt geen zin om met de fiets aan de hand een half uur te lopen. Ingrid had een beter idee. De ‘huurfiets’! ‘Zo gezegd’, maar niet ‘zo gedaan’. Gelukkig ‘vroeger’ erg veel geoefend om met twee fietsen te rijden maar op een vrijdag middag door het drukke verkeer in Shanghai…. Een hele nieuwe ervaring. Ik was erg ‘breed’, de delivery boys op hun scooters konden er niet langs en Ingrid reed als body gard veilig achter mij. Gelukkig zonder stukken thuis gekomen en Jack had weer een mooi klusje voor het weekend. Nu kwam het goed uit dat ik mijn oude fiets weer terug had. Daarmee kon ik in de avond naar het restaurant om met “Only The Brave” te eten. “Toeval bestaat niet”….

Ik woon in Shanghai maar ben met mijn gedachten ook veel in Nederland. Vooral als er bijzondere  gebeurtenissen zijn met familie en vrienden. Gelukkig is de manier van communiceren ideaal en maak ik er dankbaar gebruik van. Zo zorgt de geboorte van de kleine Luna van ons nichtje Merel weer voor intensievere contacten om op de hoogte te blijven. Wat is ‘beeld-bellen’ dan een uitkomst. Zo heb ik van de week ook het versturen van een Greetz kaart ‘ontdekt’. Ik weet dat het allang bestaat, heb er al een aantal ontvangen, maar had er nog geen gebruik van gemaakt. Ik liet mijn zus Lies de post verzorgen. Maar om de felicitaties persoonlijker te maken is het zeker zo leuk om een eigen kaart in elkaar te knutselen met foto’s. Het bezorgen is al de volgende dag!! Wat er allemaal al niet (digitaal) mogelijk is op zo’n grote afstand!

Gisteren, 7 februari, was ook een speciale dag voor onze familie. Papa is 4 jaar geleden op deze dag overleden. Je haalt weer herinneringen op en mama wordt in het zonnetje gezet. Dan ben ik mijn lieve familie weer zo dankbaar dat ze dit samen regelen. Dankjewel schatten!

Deze week geen uitgebreid verhaal, een kort blog. Kom zelfs niet eens aan de 1000 woorden. Bespaart jullie weer ‘leestijd’. Wij gaan een bijzondere week tegemoet. De viering van het Chinees Nieuwjaar (11-2) Iedereen is vrij. Er staan veel gezellige activiteiten op het programma welke ik  volgende week met jullie zal delen. Ik wens jullie een fijne, winterse week en hoop dat er toch nog wat gezellige alternatieve Carnavals belevenissen voorbijkomen. Een fijne vakantie voor degene die het a.s. vrijdag betreft.                               Veel liefs en tot in blog 103!! Lenneke.

PS. Ik vergat jullie vorige week te wijzen op de video die ik had geplaatst van onze fietstocht. De gids had er een hele mooie compilatie van gemaakt. Geniet ervan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dorethé:
    8 februari 2021
    Hoi Lenneke,
    Inderdaad ligt het hier vol met sneeuw. Wel een mooi gezicht en we zijn gistermiddag ook nog even wezen wandelen. Ik vind het fantastisch dat de ouders met hun kinderen op sleeën door de straten en van heuveltjes af gaan. Een leuk gezicht. Ikzelf hou hier niet zo van (geef mij maar zon en 30 graden). Ook beter voor mijn lijf. Wat fijn dat je zo’n goede klik hebt met je bovenburen. Ik las dat je zo’n greetz kaart verstuurd had. Ik heb dat ook nog nooit gedaan dus misschien ook eens een keer voor gaan zitten. Veel plezier met het Chinese nieuwjaar. Tot volgende week. Groetjes
  2. May:
    8 februari 2021
    Lieve Lenneke.
    Niet verkeert een terrasdagje met 23 Gr . Is andere koek hier met een pak sneeuw en 5 -. Maar zeker mooie plaatjes en pret.❄️☃️🌨
    Groetjes May 😘
  3. Lies:
    9 februari 2021
    Toch weer een leuke blog hoor!!! En ook al was het hier 23 graden.......... terrasje pakken gaat het voorlopig niet worden! 🥲 XXX
  4. Marja Van Der Vliet:
    10 februari 2021
    Lieve Lena, geniet van de 23 graden daar, klinkt heerlijk, al is hier een weekje sneeuw met de aankomende dagen veel zon ook heerlijk. Geeft wel een wintersport gevoel. Fijne week
  5. Gina:
    10 februari 2021