Lenneke in Shanghai, deel 124

11 oktober 2021 - Shanghai, China

Hoi allemaal,

Maandag 11 oktober en ik laat de afgelopen 2 weken nog eens voorbij komen. Het meest verse in mijn geheugen is toch wel Jacks’ 65e verjaardag. Vorige week dinsdag de 5e was het zo ver. Jack werd in de ochtend al verrast met een video van de hele familie waar ze hem liefdevol toezongen. Opgenomen tijdens hun familie weekend waar wij helaas verstek hebben moeten laten gaan. Ook ontving hij volop felicitatie appjes. Vanwege The Goldenweek, een vakantie hier, was Jack vrij. Met Patrick en Joye hebben we The River fietstocht gereden met aansluitend een etentje. Met nog heerlijk weer (30 gr) en goed gezelschap was het een geslaagde dag. Afgelopen zaterdag hebben we het hier thuis met 15 gasten nogmaals gevierd. Slingers gehangen, tuinverlichting aangeschaft en de nodige boodschappen in huis. Iedereen was vanaf 17.00 uur van harte welkom. Allemaal brachten ze wat lekkers voor het buffet mee. Al op tijd in de ochtend had ik de tuin in orde gemaakt met de hoop het feestje buiten te kunnen vieren. Helaas tot twee keer toe moesten we de kussens en stoelen binnen zetten. Vreselijke buien. Waren niet voorspeld. Maar voor 17.00 uur was het weer helemaal droog gelukkig en is er geen drup meer gevallen. Waar ik mezelf nog wel zorgen overmaakte waren de MUGGEN. Maar wonder boven wonder lieten ook zij het de hele avond afweten. Toen iedereen eenmaal aanwezig was werd Jack vrolijk toegezongen en kreeg hij een verrassend cadeau. Een plattegrond van Shanghai maar dan helemaal uitgeknipt. Heel bijzonder. De heerlijke hapjes gingen er in als koek. Het was een gezellig samen zijn en iedereen had genoeg te kletsen met elkaar. Een zeer geslaagde avond.

Over Jack zijn ‘nieuwe liefde’ had ik al eens geschreven. Het wielrennen. Vorige week is hij geslaagd voor een nieuwe fiets, nog lichter (carbon) en nog sneller. Zo blij als een klein kind. Voor mij nu ook een voordeel, de oude wordt voorlopig niet verkocht kan ik er nog op. Zo hebben we gisteren een mooie tocht samen gemaakt. Als het 30 graden is en zo vochtig is het fijnste wat je kunt doen lekker een fietstocht maken. Het gaat dus goed met mijn rug!! De wekelijkse fysio behandelingen, de Pilates, een topper op ons bed en de oefeningen thuis werpen echt z’n vruchten af. Het voelt goed en nu de balans er in houden.

Met mijn vriendinnen hebben we nog steeds onze wekelijkse uitstapjes. We hebben een expositie van Marc Chagall bezocht. Heel kleurrijk en verrassend. Ook zijn we naar een beelden tuin geweest. Vanwege het mooie weer is een wandeling door een prachtig park goed te doen. Maar ook hier is nu de zomer voorbij. Gisteren was het de laatste mooie dag. De temperatuur is aardig gedaald naar zo’n 24 graden (was vorige week nog boven de 30 graden) maar de luchtvochtigheid blijft hoog, rond de 80%. Zo ook regent het deze week dagelijks. De zon gaat om 17.30 uur al onder dus de dagen worden ook korter. De herfst doet nu echt zijn intrede. Hoef ik vanaf nu mijn planten in de potten in de tuin niet meer dagelijks te sproeien.

Deze week heb ik voor elke dag wel wat gepland. Vrijdag kijk ik er naar uit om Peter en Kaat weer te zien tijdens ons etentje. Zo komen morgen uit quarantaine. Ik ben nog twee keer wezen zwaaien en heb dagelijks app contact gehad. Als ‘ervaringsdeskundige’ weet ik hoe fijn het is om deze afleiding te hebben. Maar ze zijn de twee weken van vrijheidsberoving goed doorgekomen. Knap hoor, iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik wens jullie een fijne week, maak er iets moois van!! Tot in blog 125!! Veel liefs, Lenneke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lies:
    11 oktober 2021
    Hoihoi, weer een leuk verhaal om te lezen. Wat Jack zijn verjaardag betreft……… doen we in december ‘dunnetjes’ over! Jullie ook een fijne week! Liefs Lies, XXX
  2. Helene:
    11 oktober 2021
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Jack!
  3. Annie:
    Hoi Lenneke,
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jack.
    Mooi verhaal weer.
    Herfst en dan 24 graden is niet gek toch?
    Geniet nog van je tijd daar. Groetjes.
    Liefs van ons😘
  4. Lia:
    11 oktober 2021
    Nog proficiat met de verjaardag van Jack fijn dat het een geslaagd feest is geweest altijd fijn je vrienden weer te zien maar daar hebben jullie geen gebrek aan zo te horen
    Groetjes Lia
  5. Janneke en Mario:
    11 oktober 2021
    Zag er gezellig en lekker uit op Jack’s z’n verjaardag. Beide proficiat alsnog. Mooie cadeau foto met lijst van jou. Hier komt de herfst ook aan alleen wat kouder. Brrrr. Groetjes en tot vlg. Blog.
  6. Marijn Peters:
    12 oktober 2021
    Nog van gefeliciteerd met de verjaardag van Jack!
    Groetjes Marijn en Sibylla.
  7. Dorethé:
    12 oktober 2021
    Hoi Lenneke,
    Van harte gefeliciteerd met Jack zijn verjaardag. Wat leuk dat de familie daar ‘s ochtends “bij aanwezig was”, en hij toegezongen werd. Zo zie je maar weer. Hihi overal valt iets leuks van te maken. Wat fijn te lezen dat het weer wat beter met je rug gaat. Zo kan je inderdaad saampjes gaan fietsen. De groetjes en tot de volgende keer.
  8. May:
    14 oktober 2021
    Lieve Lenneke. Zo te lezen een geslaagd feestje voor Jack zijn 65 e verjaardag! Fijn dat het goed gaat met je rug! De 2e liefde van Jack heeft voor jou ook ‘n voordeel😄, hij een nieuwe , jij zijn ouwe😉. Nou ja ouwe, voor jou super dus!
    Geniet ervan / op.
    Ondanks het weer ☔️genieten we nog op Kreta. Lieve groetjes May 😘