Lenneke in Helmond, deel 131

21 december 2021 - Helmond, Nederland

Hoi allemaal,

Daar is ie dan mijn laatste blog. Het laatste verhaal van een bijzondere periode in mijn leven wat ik erg graag met jullie heb willen delen. De afsluiting van “Lenneke’s Reisblog” nummer 7! Een mooie serie waar ik toch wel trots op ben.

Inmiddels aardig ‘geland’ na een bewogen week in Helmond. Een terug blik van de afgelopen dagen.

Mijn reis was dit keer zonder vervelende bijkomstigheden verlopen. Nadat Ingrid mij had uitgezwaaid, op woensdagmiddag, ging ik samen met Jack in de taxi richting Pudong AirPort. Mooi op tijd daar. Het viel meteen op dat het ontzettend rustig was op het vliegveld. Niet vreemd, er zijn zo veel minder vluchten. Nadat we mijn koffers hadden ingecheckt even een hapje gegeten. Toen  kwam er nog even een spannend moment. Afscheid nemen van Jack, ik zie hem pas weer over 3,5 maand, en met mijn handbagage richting de paspoort controle. Gelukkig viel het alles mee. Ondertussen was ook Guusje in haar kleine reiskoffer bij mij. Het enige punt was dat ze bij de security check uit haar koffer moest zodat het koffer ook door het scan apparaat kon. Dat zag ik helemaal niet zitten, bang dat ze door alle stress uit mijn armen zou ontsnappen. Dus werd ik naar een kantoortje geloosd waar ik haar even op mijn schoot kon houden. Nee die Chinezen wijken echt niet af van de regels!! Bij de gate een uur vertraging voor het boarden en daarna een prima plek economy plus klas met Guusje bij mijn voeten. Dit gedeelte in het vliegtuig was maar voor een kwart gevuld. Heerlijk, kon ik lekker liggen over de drie stoelen en behoorlijk wat slapen. Toch weer een lange trip met 1 uur onderbreking in Seoel, Zuid-Korea, waar de crew werd verwisseld. Totaal 14,5 uur. Maar met slechts 25 minuten vertraging en in minder dan 30 minuten door naar de aankomst hal kon ik Niels in de zeer vroege donderdag ochtend in mijn armen sluiten. Een erg blij weerzien en meteen op naar Helmond. Ook opgelucht dat deze toch weer lange reis goed was verlopen. Het was een erg hartverwarmend welkom toen ik over de drempel stapte in de Zevenstersingel. De kachel aan, koelkast gevuld en bed opgemaakt. Maar de grootste verrassing was toch wel een prachtige versierde kerstboom in de huiskamer. Het ontroerde mij vreselijk. Wat heb ik toch een lieve schatten om mij heen. Ook Guusje werd welkom geheten met een lieve kaart van Loulou en nieuwe mandjes met speeltjes. Zo lieffff!!!

Donderdag meteen met Lies op de koffie bij mama, we raakten niet uitgepraat. In de middag natuurlijk naar Musa en Asiya. Heerlijk om die kleintjes te knuffelen. Later samen eten met Rens en Britt en was mijn eerste dag thuis weer helemaal geslaagd. Vrijdag al op tijd naar Houten waar ik met mijn Chinese vaccinatie bewijzen de QR-code kon halen. Nu mezelf nog aanmelden voor de booster. Later die dag eten bij Anita en Wim in Brouwhuis waar onverwachts ook mijn vriendinnen Els, Lian en Karen mij kwamen verwelkomen. Alsof ik niet weg ben geweest, meteen weer zo gezellig. Zaterdag, na bijgetankt te zijn van mijn jetlag, kwam mij Nepal maatje May onverwacht op bezoek om mij alvast te feliciteren met mijn verjaardag en welkom te heten. Zo’n leuke verrassing.  Daarna lunchen bij Patrice. We hebben elkaar toch wel gemist. Ondertussen werden er allerlei verrassingen en felicitaties de hele dag door afgegeven en door de brievenbus geduwd. Zo leuk!

Mijn geplande 60-jaar en welkomstfeestje hadden we helaas moeten afzeggen. Dus als alternatief mama, broer, zus en aanhang uitgenodigd voor de avond. De geregelde Indische rijsttafel ging er in als koek. Ik werd blij verrast met zeer originele cadeaus. Het was een gezellige avond en fijn om iedereen weer te zien. De zondag, mijn 60e-verjaardag, stond in het teken van allerlei verrassingen. Om 8.30 uur werd ik al door Anja en Jos opgehaald voor een ontbijt. Ik vond het best spannend wat ze voor mij geregeld hadden. Rens wist overal van maar wilde niets verklappen. Ha, ha, we reden met de auto de blok rond en kwamen 4 deuren verder bij mij in de straat bij Leon en Hanny terecht. Het was een heerlijk uitgebreid maar vooral gezellig ontbijt. Tot Hanny rond 10 uur wat onrustig naar buiten keek en ja hoor de hele club fietsvriendinnen stond voor de deur. Compleet met ballonnen, bloemen en feestmuts op moest ik mee naar huis. Mezelf omkleden en op de fiets voor een knooppunten route. Maar de meiden waren al aardig afgekoeld, zeg maar ze hadden het verschrikkelijk koud waardoor we besloten om er  een rondje om Dierdonk van te maken en die te rijden. Door de nieuwe maatregelen hadden ze een picknick voorbereid voor buiten om op gepaste afstand de versnaperingen te verorberen. Maar de kou gooide roet in het eten. Bij mij binnen ook ruimte genoeg en vooral hele lekkere warmte om van de meegebrachte bubbels, koffie en eigen gemaakte appeltaart te genieten. Wat een gezellig onverwacht feestje was dat.

In de middag kwamen Els en Leo mij nog feliciteren en ondertussen bereikten heel veel berichtjes mij via de app en media. Ik voelde mezelf al echt helemaal jarig ondanks de alternatieve manier van  vieren. In de avond gezellig met de kinderen en mama gegeten en ook weer prachtige cadeaus ontvangen. Fijn dat Musa al meteen kon blijven slapen. Hij voelde zich al helemaal thuis. Inmiddels staan de triptrap stoelen klaar en worden de lege slaapkamers boven als kinder kamers ingericht.

Na een goede nachtrust konden we samen de maandag ochtend opstarten om na een goed ontbijt richting Lies te gaan. Er stond een boswandeling in de Bakelse bossen met haar honden Broome en Miller gepland. Ook mama, Niels en Ihsane waren van de partij. Ik besefte maar al te goed hoe heerlijk het is om zo de week te beginnen. Iets heel anders dan een half uur op mijn fiets door het chaotische verkeer van Shanghai om mijn Pilates les te volgen….. Een ander hoofdstuk in mijn leven is begonnen.

Zo, nu kom ik echt aan het einde van van een bijzondere onvergetelijke fase van mijn leven. Ik had mezelf nooit voor kunnen stellen dat dat in een Lockdown zou zijn. Maar het is zoals het is en we doen allemaal ons best om ons zelf en omgeving gezond te houden. Ik wens jullie daarom  ondanks deze situatie gezellige kerstdagen met de mogelijkheden die we hebben. Maak er iets moois van!! Daarnaast natuurlijk de aller beste wensen voor 2022 met een vooruitzicht op betere tijden. Als laatste; mocht je in de buurt zijn of gewoon zin hebben om mij in ‘levende lijve te treffen….. de koffie staat ALTIJD klaar!! Je bent van harte welkom!!! Heel veel liefs en TOT ZIENS!!!!!! Lenneke

1. Lia:
    21 december 2021
    Hoi Lenneke fijn dat je goed bent aangekomen in Nederland en dat er zulk ontvangst comité was geregeld mooi om te lezen
    Geniet van je familie de kinderen en de kleintjes ze zullen je ook wel gemist hebben
    Fijne feestdagen en een gezond 2022

Liefs Lia
  2. Dorethé:
    Hoi Lenneke,
    Hier dan ook mijn laatste reactie. Hahaha nummer 131. Welkom thuis in Helmond. Dat jij door iedereen met open armen ontvangen zou worden verwondert mij niets. En ja wat zal het fantastisch zijn geweest om je kleinkinderen en familie weer in je armen te sluiten. Wat leuk dat je toch een fijne verjaardag hebt gehad. Ook voor jou en je familie de beste wensen en we zien elkaar snel. Dus nu voor de laatste keer hier op de blog. dag Lenneke.
  3. Helene:
    21 december 2021
    Ha, weer terug in het Helmondse! Heel leuk om jouw avonturen zo te volgen. Fijne dagen en de beste wensen, heb het goed!
  4. Patrice Goossens:
    21 december 2021
    Welkom thuis Len, zo fijn dat je er weer bent.X
  5. Annie:
    Welkom thuis Lenneke.
    Dat zal wel wennen zijn maar gelukkig zijn er genoeg vrienden en familie om je daarin bij te staan.
    Wat heb je schattige kleinkinderen. Lekker genieten van die mooie mannekes. Klopt toch hè twee jongens?
    Voor jouw geldt ook dezelfde uitnodiging, kom maar gauw een keertje koffie drinken met jullie mam. Misschien wil Lies ook mee?
    Eigenlijk jammer dat je verhalen stoppen. Was super leuk.
    Voor nu, hele fijne kerstdagen en de beste wensen voor 2022. Moge het een goed en gezond jaar worden.
    Lieve groetjes van Hans en mij😘
  6. Andrea Dodebier:
    21 december 2021
    Fijn dat je weer in Nederland bent!
    Zet de koffie maar klaar.
  7. Marijn Peters:
    21 december 2021
    Zo,,,, weer thuis in het gezellige Helmondse!
    Fijne dagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst.
  8. Marja Van Der Vliet:
    22 december 2021
    Lieve Lenneke, van jouw leven van de afgelope jaren hebben we van mee mogen genieten. Ik zal nu, nu je dichter bij bent wel veel minder van je weten. Dus gaan we maar vaker bellen. Was heel fijn om zo met jou leven aan de andere kant van de wereld mee te liften. En zo ook Shanghai te leren kennen. Tot gauw weer
  9. Angelique Keurentjes:
    22 december 2021
    Dankjewel Lenneke voor het delen van je avonturen! We hebben ervan genoten.
    Hele fijne dagen en alle goeds
    Liefs, Lieke en Angelique
  10. Janneke en Mario:
    23 december 2021
    Blij dat je weer veilig en gezond in Helmond bent aangekomen. En nogmaals bedankt voor de prachtige verhalen waarvan we hebben genoten en zullen gaan missen. Hele fijne Kerstdagen en een nog mooier 2022 zonder al teveel beperkingen. Veel liefs xoxo
  11. May:
    27 december 2021
    Lieve Lenneke.
    Fijn om te lezen . Ga die mooie verhalen nog missen, keek er iedere keer naar uit!
    Al is die anders uitgepakt dan gepland, super dat je zo’n fijne verrassende verjaardag hebt gehad!
    We gaan elkaar zeker weer zien!
    Lieve groetjes May😘
  12. Kirsten Uhlig: