Lenneke in Shanghai

20 april 2018 - Shanghai, China

Hallo allemaal,

Welkom op mijn blog! Wat fijn dat je mij wilt volgen op mijn Azië avontuur. Ik wil graag al mijn belevenissen en ervaringen delen.

Maandag 16 april was het eindelijk zover, na een lange aanloop om onze emigratie rond te krijgen, stapte ik in het vliegtuig.

Dinsdag 17 april; Uiteindelijk ben ik na een voorspoedige reis 14,5 uur onderweg geweest van deur tot deur, waarvan 10 uur gevlogen. Ons verblijf voor de komende tijd is in een suite op de 21e verdieping van het 4 sterren Crowne Plaza Hotel in Shanghai. Zeer lux en van alle gemakken voorzien. Het tijdsverschil is 6 uur later. Dus wanneer jullie opstaan om 7.00 uur is het bij mij 13.00 uur. Wanneer het bij jullie 17.00 uur is ga ik al weer naar bed (23.00 uur).

Woensdag 18 april zijn we samen met Hannah en een chauffeur de hele dag op pad geweest om woningen (appartementen) te bekijken. De bedoeling is dat we 1 a 2 maanden in een service flat gaan wonen en daarna in een permanent verblijf trekken. Er is voldoende aanbod maar wat de keuze moeilijk maakt is om de juiste wijk te kiezen. Dat valt niet mee als je de stad nog niet kent, maar we hoeven niet over 1 nacht ijs te gaan, hier komen we zeker wel uit.

Donderdag 19 april Ondertussen gaat voor Jack het werk door en ben ik de komende 1,5 dag alleen. Tijd om de omgeving te verkennen. Dit hotel ligt in het deel French Concession, veel groen en op loop afstand alles bij de hand. In Green park, 10 minuten op loopafstand hier vandaan, is het goed vertoeven. Het wordt druk bezocht. Vooral veel ouderen die in de schaduw (het is hier 26 gr.) een kaartje leggen, wandelaars en basketballers. Toch even als toeschouwer genoten van de sport die ik zelf 15 jaar heb beoefend.

Vrijdag 20 april Met de taxi naar een medisch centrum voor een gezondheidsonderzoek, dit is nodig voor de verzekering. Binnen een half uur 5 checks gehad, goed geregeld. Mijn eerste indrukken zijn positief, laat alles op me af komen. Het weekend staat voor de deur. We zijn inmiddels lid van de Nederlandse Vereniging in Shanghai. Zondag bezoeken we de door hen georganiseerde Oranjemarkt, een mooie gelegenheid om kennis te maken met andere Nederlanders die hier wonen. Ik heb al veel foto's gemaakt maar die houden jullie te goed. Fijn weekend en voor de mensen in het onderwijs een hele prettige meivakantie!!

1. Anja de Bode:
    Hallo Len,

Als eerste ik ben niet zo'n schrijfster, liever praten. Maar ga er nu voor. Wat een leuk verhaal heb jij verteld. In die paar dagen dat jij vanuit Helmond bent vertrokken is er toch veel met jou gebeurt. Ik word nu wel nieuwgierig naar waar jij nu bent. Erg leuk!! En nu staan er al weer fijne dingen te gebeuren. Woning zoeken kennismaking met de Nederlanders. Jij hebt zo weer een vriendenkring opgebouwd.
    Ga genieten van alles, ik hoor het graag. Fijn weekend, groetjes Anja
  2. Angelique:
    20 april 2018
    Super leuk je zo te kunnen volgen Lenneke! Veel succes en plezier daar Groetjes Lieke en Angelique
  3. Marja Van Der Vliet:
    20 april 2018
    Ja zeker heel leuk om zo jullie leven daar te volgen, ook wel goed dat jij zo goed kan schrijven. Fijn weekend
  4. Dorethé:
    Hoi Lenneke,

En zo is er al weer bijna een week voorbij. Leuk dat je dit weekend al kennis gaat maken met veel Nederlanders. Misschien krijg je dan ook een Beyer beeld waar en in welke wijk je het beste kunt gaan wonen. Veel plezier op de oranjemarkt. Groetjes
  5. Janneke en Mario:
    20 april 2018
    Gezellig en leuk om al je verhalen te gaan lezen en mee beleven. Binnenkort mee doen met basketballen. Laat ze maar zien wat je kunt😉 veel succes met je huizen jacht. Geniet ervan samen😘
  6. Janne:
    21 april 2018
    Fijn dat het goed gaat en dat we jou reis zo kunne volgen!
  7. Alice:
    Zo.....een mooie start. Heerlijk een nieuw avontuur beleven. Geniet xx
  8. Luc:
    Hey Lenneke,

Kunnen ze een beetje verdedigen die basketballers daarzo?