Lenneke in Helmond, deel 82

13 augustus 2020 - Helmond, Nederland

Hoi beste ‘volgelingen’,

De vakantie periode loopt voor velen al weer ten einde. Er zijn nogal wat reizen naar het buitenland gecanceld. Jammer voor degene die er zo naar uitkeken. Wat wel mooi is, is dat iedereen dan weer zo creatief is om er een andere invulling aan te geven.  Vakantie in eigen land! Buiten de drukte op de stranden vanwege de hitte, hoor je alleen maar mooie geluiden. We ontdekken weer hoe mooi Nederland is met zo veel prachtige plekken. Zo hebben wij dat ook twee weken mogen ervaren.

Wij zijn met de caravan naar een mini camping in het dorp Aagtekerke op Walcheren, Zeeland, geweest. De eerste week hebben we samen met Leon en Hanny, hele goede vrienden, doorgebracht. Zij zaten op een camping 3 KM verderop in West-Kapelle. Heerlijk is het om samen fietstochten te maken, te wandelen en mooie plaatsen te bezoeken. Gezellig om dan de actieve dag af te sluiten met een gezamenlijke maaltijd. Jack kwam ook prima aan zijn trekken. Hij heeft volop kunnen sporten. Op de racefiets of mountainbike de omgeving verkend en nog hard gelopen. Ook ik heb flink van mijn uurtjes in de zon op het strand kunnen genieten. Ook samen hebben we twee grote fietstochten gemaakt. Rondje Veerse Meer (80 KM) en rondje Vlissingen (60 KM).

Een weekend kwamen Rens en Britt ons opzoeken. Ze sliepen bij ons in de caravan. We hebben ook genoeg met hun beleefd. Het mooie Middelburg bekeken, een strandwandeling en ons nichtje Janne opgezocht. Ze werkt namelijk met haar vriend Rick bij Vertigo, een kite-surf school in Vrouwenpolder. Leuk hoor om haar zo aan het werk te zien.

De laatste 3 dagen kwamen Niels, Ihsane, Musa en mama ook naar Zeeland. Ze sliepen in Middelburg. Met zo’n klein manneke hoef je het vertier niet ver te zoeken. Hij vermaakte zich al prima in het speeltuintje op de camping. Lekker rond rennen op het grote grasveld en  ‘Duits leren’ van de andere kinderen. Een wandeling naar de thee- en pluktuin en kinderboerderij was een beleving. De paarden van de manege naast ons maakten ook een grote indruk op hem. Bij oma Lenn achterop de fiets vond hij heerlijk. Grappig want zo gauw als ik mijn mond hield zong hij verder. Je past je aan het schema van zo’n 1,5 jaar oude dreumes aan. Helemaal niet vervelend is dan als hij in de caravan in zijn camping bedje zijn middagslaapje deed wij zelf ook even konden bijtanken in de relax stoelen voor de tent. Het hoogte punt voor Musa was toch wel de kennismaking met het strand en de zee. Met je blote voetjes door het zand op verkenning uit. Het liefste beklom hij met de grote trap de hoge duin op. De zee was minder een succes. Al snel sloegen de grote, koude, zoute golven over de rand van het kleine bootje. Musa maakte heel snel duidelijk dat hij hier nog niet aan toe was. Heel mooi als je zo met elkaar van deze eerste indrukken van zo’n klein baasje kunt genieten. Een onbeschrijfelijke rijkdom. Je kunt niet stoppen met het vastleggen van deze onvergetelijke momenten. Ook besefte ik dat het voor mama fantastisch was dat ze dit heeft mogen meemaken. Helaas hebben we geen foto dat we samen de golven in de zee trotseerden door de frisse duik die we namen. We kijken terug op twee heerlijke weken in het toch steeds weer prachtige Zeeland.

De week die volgde stond ook in het teken van Musa. Hij kwam 3 dagen logeren bij opa en oma. Ik vond het best spannend. Omdat we nu maar ‘tijdelijk’ in Nederland zijn heb ik  niet de juiste spullen in huis. Dus bij de ene ‘oma-vriendin’ een kinderstoel en campingbedje geleend en bij een ander een fiets met kinderstoeltje. Leuk zoals Musa zijn eerste huis waar hij 15 maanden gewoond heeft weer opnieuw verkend. Voor de zekerheid toch maar de vijver afgedekt. Hij is zo vlug, een onverwachte ,frisse duik is echt niet gewenst. Slapen in zijn ‘oude’ kamer was helemaal geen punt. Wat wil je ook als je een oma hebt die alleen maar de hele dag actief met je wilt zijn. Er stond dan ook wel veel op het programma. De eerste dag lunchen met de familie, rondje in de draaimolen in het Geukerspark en spelen in het grote bad. De volgende dag op bezoek bij An en Ron met als hoogtepunt het voeren van de grote vissen in de vijver samen met Ron. Op woensdag kwam mijn vriendin ‘oma’ Els met haar kleinzoon Iven op bezoek. Mooi als je twee dreumessen van 1,5 met elkaar bezig ziet. In de middag bij Els naar het grote zwembad, ook dit was te koud voor Musa. Onder de douche en met de watertafel kon hij zich wel vermaken. Zulke dagen vliegen voorbij en zijn onvergetelijk. Zo heeft ons ‘verlengde’ verblijf in Nederland ook heel veel voordelen.

Maak er nog een mooie, warme week van!! Groetjes Lenneke en tot blog 83!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janneke en Mario:
    13 augustus 2020
    Fijn dat jullie veel plezier hebben gehad en genoten van Musa. Mooi menneke.
  2. Helene:
    13 augustus 2020
    Leuk verhaal weer en leuke foto's! Zo mooi is NL, je zou het haast vergeten.
  3. Lia:
    13 augustus 2020
    dat is het leuke van deze toch voor vele een vervelende tijd
    heerlijk genieten van de kleine en van je familie als we allemaal opletten kan dit makkelijk
    geniet ervan
  4. Lian van berlo:
    13 augustus 2020
    Wat een schitterende foto’s Len!
    En inderdaad, Zeeland is mooi......zeker met het mooie weer van deze week.
    Xjes van ons
  5. Marijn Peters:
    Leuk zo'n trotse oma!!
    Ik heb vandaag met mijn kleinkind(4) gevoetbald, ook leuk.
    Och ouder worden heeft vele mooie kanten, of nie Lenn?
  6. Dorethé:
    15 augustus 2020
    Hoi Lenneke,
    Leuk hè, daar in Aagtekerke? Één van mijn eerste vakanties samen met John. Ja het is daar een prachtige omgeving. Fijn dat je je ook zo hebt kunnen vermaken met je familie. Koester deze momenten.
    Ook zo fijn dat je je hebt kunnen vermaken met Musa. Zo zie je maar weer, ieder nadeel (dat je hier nog steeds in Nederland zit), heeft zijn voordeel. Nou tot de volgende keer maar weer.
  7. Agnes:
    17 augustus 2020