Lenneke in Shanghai, deel 109

22 maart 2021 - Shanghai, China

Hallo lieve blog-volgers,

Na mijn Pilates sessie van vanochtend samen met Ingrid eerst maar eens genoten van de zon in de tuin. Het was maar liefst 16 graden en nu nog ideaal. De lente is de beste tijd om in de tuin te zijn. Over een tijdje zitten de bladeren weer aan de twee bomen die de zon tegen houden, wat hartje zomer weer koelte geeft, en komen de muggen weer hun intrek nemen tussen het groen. Dan lig ik zo op mijn zonnebedje en laat mijn gedachten de vrije loop gaan. Eerst maar eens het weekend laten passeren.

Zaterdag kreeg ik onverwachts een telefoontje. Niels, beeldbellen, gelukkig kon ik opnemen. Hij was samen met Ihsane, Musa, Rens en Britt bij onze nicht Merel, dochter van Anneke, en haar vriend Koen in Den Bosch op kraamvisite. Ze gingen de kleine Luna bewonderen. Ja ik weet het, er werd een maatregel overtreden…… Dit bezoek kon ik nu ook live meemaken. Had het niet willen missen. Vooral de reactie van Musa op Luna. Hij liep naar haar toe en zei; “Baby, aaien”. Dan draait de maag van deze trotse oma om! Gelukkig staat het op video en kan ik nog eens terugkijken.

Zo heb ik zondag met Anneke gebeld. Mama was er. Voor haar een speciaal weekend, ze werd gisteren 86 jaar!!! Zeheeft een onvergetelijk verjaardagsweekend gehad. Vrijdag had mijn broer Kees haar opgehaald. Ze is maar liefst 2 nachten in Heusden, aan de Maas, geweest. Lekker eten, wandelen, kaarten,  Rummicub en vooral veel gezelligheid met de familie. Een groter plezier kun je haar niet doen. Zondagochtend heeft Kees met haar eerst tante Nel opgehaald in Den Bosch. Ze is de 2 jaar oudere zus van mama. Daarna zijn ze doorgereden naar An en Ron in Heeswijk Dinther. Daar hebben ze geluncht en de kinderen getroffen. Het cadeau was dit keer een senioren smartphone. Het wordt nog een hele klus voor Ron om de werking hiervan aan mama uit te leggen. Maar als het lukt is het een groot goed en kan ze van alles en iedereen op de hoogte blijven en kan ik lekker met haar WeChat beeldbellen. Na de middagborrel is ze naar Lies en haar gezin in Helmond gebracht. Daar konden ze van een heerlijk drie gangen menu genieten. Thuis gebracht naar de Engelseweg lag er een brievenbus vol met kaarten. Jullie snappen wel dat ik heel erg trots ben op mijn familie dat ze mama zo’n fijn weekend hebben bezorgd!!

Vorige week heb ik een grote liefhebberij van mij opgepakt. DANSEN!! Met een groep dames volgen we 5 weken lang een Latijns-Amerikaanse dans cursus. We krijgen les van een zeer sympathieke dansleraar Georg. Na eerst de warming-up gedaan te hebben kregen we de eerste passen van de Cha Cha Cha aangeleerd. Al snel konden we dit op muziek in de praktijk brengen. Heerlijk om jezelf te focussen op de juiste bewegingen op het ritme van deze heerlijke muziek. In het verleden heb ik eens twee keer per week Zumba gedaan. Moest hier helaas mee stoppen vanwege de pijn in mijn rug. Vandaar dat ik na de proefles benieuwd was wat het dit keer met mijn rug deed. Boffen dus, niet veel meer last dan anders. En natuurlijk wordt er weer een gelukshormoon aangemaakt tijdens deze activiteit. Zeker zo belangrijk. Woensdag ben ik weer van de partij!

De lente heeft hier al aardig zijn intrede gedaan. De perken met bloemen en al menige bomen staan al aardig in bloei. Zo is het in de parken, vooral in het weekend, al een drukte van jewelste. De Chinezen schieten zo graag plaatjes van deze mooie natuur. 20 minuten hiervandaan op de fiets is er zo’n park met alleen maar tulpen bedden. Daar ik ook een echte  bloemenliefhebber ben wilde ik dit gisteren weer eens van dichtbij bekijken. Ik herinnerde me deze plek nog heel goed. De Keukenhof in het klein. Heerlijk genieten om er door heen te wandelen. Gelukkig viel het met de drukte wel mee.

Hierna hebben Jack en ik het Museum bezocht met voorstellingen ingericht door het Teamlab. Ik was er al in januari met vriendinnen geweest maar wist dat Jack deze moderne kunst ook erg de moeite waard zou vinden. Ik ontdekte weer nieuwe zalen met prachtige licht projecties. Ik kan het nauwelijks beschrijven maar als je de foto’s bekijkt wordt het je wel duidelijk dat het veel indruk op je maakt.

Een nieuwe week staat voor de deur met mooie weersvooruitzichten. De temperatuur gaat weer richting de 20 graden. Daarnaast ga ik afscheid nemen van Ingrid en Dirk. Ze gaan voor drie weken naar Nederland. Daarna de twee weken quarantaine er achteraan. Dirk heeft zijn kinderen al ruim 1 jaar niet meer gezien door de omstandigheden dus kijkt er erg naar uit. Ik zal ze missen. Hopelijk verloopt de reis naar wens. Ik wens jullie fijne dagen en hou jullie ook in m in volgende blog op de hoogte!! Veel liefs, Lenneke!!

1. Annie:
    Hoi Lenneke.
    Nog gefeliciteerd met je moeder.
    Ik ga haar zo bellen want ik wist van de plannen voor haar verjaardag en dat ze gisteren dus niet thuis was.
    En haar gsm gebruikt ze weinig zegt ze. Nu maar hopen dat ze haar smartphone wel gaat gebruiken.
    CAS was gisteren ook jarig. Voor de 2e in Corona tijd.
    Ze zijn met de auto langs familie en vrienden gereden. Op de auto ballonnen en twee plaatjes met tekst: CAS 12 jaar. 3keer toeteren wat de meesten ook deden.
    Morgen gaan we Maan weer bewonderen
    . Het is een prachtige baby en Lotus is er stapelgek mee.
    Jammer dat ze zover weg wonen. Maar Den Haag is gelukkig nog geen Shanghai!
    Nou,tot de volgende keer.
    Geniet van de zon.
    Groetjes Annie
  2. May:
    Hallo Lenneke.
    Nog gefeliciteerd met je moeder. De familie heeft haar een mooie verjaardag bezorgd!
    Fijn dat beeld bellen , zodoende ben je er toch een beetje bij !
    Lekkker dat je daar al zo van de lente mag genieten , die is hier nog ver te zoeken! Het is hier koud!
    Liefs May🥰
  3. Marijn Peters:
    Hoi Lenneke,
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!
    En ja je mag trots zijn op je familie die je moeder een heuse verjaardag hebben bezorgd.
    Len blijf gezond en blijf genieten.
    Groetjes Marijn en Sibylla
  4. Dorethé:
    Hoi Lenneke,
    Gefeliciteerd met je moeder. Wat fijn dat je zo’n familie hebt die haar verjaardag zo goed verzorgd. Heerlijk om zo in het zonnetje te kunnen zitten. Ik kijk er ook naar uit als dat weer kan. Hier zijn de verwachtingen dat de temperaturen volgende week op gaan lopen. Mooi als alles zo weer in bloei komt en staat. Geniet er van. Tot volgende week.
  5. Helene:
    23 maart 2021
    Hoi Lenneke,
    Nog gefeliciteerd met je moeder!!
  6. Lian van berlo:
    23 maart 2021
    Nog van harte met jullie mam! Wat 'n leeftijd, 86 jaar!
    Hier begint gelukkig de temperatuur ook wat op te lopen ,volgende week misschien 18 graden. Laten we het hopen, we hebben het nodig.......
    Sinds gisteren hebben wij buiten zumba, mag nu met 4 personen, maar het is heerlijk om te doen, net zoals jouw danslessen, daar genieten wij van hè.
    Heel veel groeten uit Helmond,

dikke kus, Ton & Lian
  7. Agnes:
    24 maart 2021
    Hoi Lenneke,
    weer een leuk verhaal, zoals altijd!
    Gisteren heb ik mijn zoon Rene gesproken, hij woont al jaren in Auckland (NZ), en hij vertelde, dat hij een goede vriend heeft, die ook al jaren in Shanghai woont en werkt in een spaans tapas restaurant. Het schijnt een hele goede te zijn, heet EL WILLY. Wie weet, gaan jullie daar een keer eten? De jongen heet Coen Wessies, en ze hebben lang geleden samen in Dubai gewerkt als enige nederlanders bij Burj al arab. Ik vond het leuk om dit te laten weten!
    Groetjes, en geniet van de vrijheid, wat we helaas hier nog niet hebben! :(
    Agnes
  8. Janneke en Mario:
    27 maart 2021
    Dansend door t leven doe je al heel lang maar nu komen er verschillende genres erbij. Hoop idd dat je geen last van je rug krijgt. Mooie foto’s van de lichtjes museum. Alsnog proficiat met jullie mam. Fijn dat t goed gaat met haar. Groetjes aan Jack.