Lenneke in Shanghai deel 56

4 augustus 2019 - Shanghai, China

Nameste!!! (Hallo in het Nepalees)

Nog een paar dagen en dan ga ik vrijdag 9 augustus voor 4 weken richting Nepal.
Ben bijna klaar met mijn voorbereidingen.  Het is de bedoeling dat ik mijn blog ook daar wekelijks ga bijhouden. Ik hoop dat het lukt om mijn verhalen te posten. Jullie merken het wel.

De eerste 5 dagen daar krijgen May en ik een introductie van Bharat, onze begeleider.
Deze bestaat 2 dagen uit een cursus Nepalees om sociaal te kunnen functioneren.
We krijgen voorlichting over de “highlights” van Kathmandu, uitleg over de “does and don’t s” in Nepal en de Nepalese cultuur in het algemeen. Daarna volgt een 3-daagse trip naar Chitwan (natuurreservaat), Dhading of Pokhara. Ik hoop dat we de jungle in gaan want daar maken we namelijk een kanotocht, jeepsafari, junglewalk en bezoek aan het “Elephant breath Centre”

Als je graag een indruk wilt krijgen van waar ik terecht ga komen kun je de verhalen lezen van de ervaringsdeskundigen op de Cross Borders site of het filmpje bekijken van Ruben de Theije op you tube.

De afgelopen week werden we gestoord door ‘gedrup’ van het plafond. Na contact met de landlord is Jack naar onze boven buren gegaan. Bleek dat de twee Chinese dames die daar wonen hun huiskamer vloer met een hele emmer water onder handen namen. Hun vloer, ons plafond,  is dus niet waterdicht. Oeps, gelukkig spreekt een van de twee Engels en excuseerde zich. Nu moet het plafond gerepareerd worden. Zo ook heeft Jack meteen het geluidsprobleem wat er sinds enkele weken is besproken. Ook door het plafond, niet geluiddicht dus, hoorden we constant een zoemend geluid van waarschijnlijk een airconditioning. Het stoorde mij om in slaap te komen dus heb twee weken met oordopjes in geslapen. Het probleem hebben we niet kunnen achterhalen maar het geluid is gestopt. Het mysterie is ‘opgelost’. Vreemd, de dames hadden geen idee wat het kon zijn.

Als ik maandag 9 september terug kom uit Nepal ga ik meteen donderdag 12 september naar Nederland. 26 september vlieg ik met Niels, Ihsane en Musa weer terug naar Shanghai. Dus ga ik de komende week voor hun verblijf hier ook de nodige voorbereidingen treffen. Tussendoor nog lekker wat relaxen in het zwembad bij Deborah en zaterdagavond zijn we gezellig wezen eten met Ingrid, Dirk en Hans. We zien elkaar 4 weken niet. Vanavond zien we Eva en Kris, ook nog even bijkletsen. Zo ook heb ik inmiddels wat stappen ondernomen om voor Yvonne een printservice te vinden, is nog niet gelukt. Samen met Jack hebben ben ik naar een galerie geweest voor informatie. We zetten onze zoektocht voort want het blijkt toch niet zo gemakkelijk te zijn. Inmiddels heb ik wel wat ‘lijntjes’ uitgezet. Ik hou jullie op de hoogte.

Dit was het weer. Het volgende blog zal uit Nepal komen. Ik wens jullie een fijne week en veel liefs!! Lenneke

1. Dorethé:
    4 augustus 2019
    Hoi Lenneke,
    Nu komt het inderdaad heel dicht bij. Leuk dat je de eerste 5 dagen een introductie hebt. Ik ben benieuwd. Spannend allemaal. Ook heel spannend dat die kleine Musa naar Shanghai komt. Ook al zo spannend. Ik hoop je nog te zien als je weer in Nederland bent. Succes en goede reis naar Nepal.
  2. Anke:
    5 augustus 2019
    Goede reis naar Nepal Len! Succes daar en ook genieten van de mooie momenten. Jou kennende ga je daar echt wat van maken.
    Daarna fijn even naar Nederland. Veel groetjes!
  3. Jan:
    Hey Lenneke .
    Ja nog effe,en dan ! Kathmandu ,het wordt een mooi projekt voor je .
    weet ik zeker . ga nog even naar mijn mensen in de bakkerij ,
    Ik heb ze over jou verteld , 2 jongens van het filmpje werken er .
    Als je er bent houden we contact .
    Ik ga misschien een ,Schoolopleiding verzorgen in Pokhara .
    In den Haag ligt een plan hiervoor ,ze hebben me gevraagd hieraan
    mee te werken .
    Doe Bina de groetjes ,ik kom een keer koekjes bakken zeg maar .
    Groetjes Jan
  4. Janneke en Mario:
    5 augustus 2019
    Ben erg benieuwd naar je nieuwe avontuur. Zal zeker de filmpje bekijken. Goede reis en vooral geniet ervan. Hoop dat t veel beter gaat met je rug.
  5. Godelieve:
    5 augustus 2019
    Wat leuk naar Nepal Lenneke! Bjorn en ik zijn daar een jaar of 15 geleden geweest. Ook in Chitwan. Een geweldig land. Heel veel plezier en ik kijk uit naar je blogs uit Nepal.
    Groetjes Godelieve
  6. Lian van berlo:
    7 augustus 2019
    Spannend! weer een nieuw avontuur tegemoet, ben heel benieuwd.
    Lijkt me een geweldige ervaring!
    Ik lees het wel.
    Een hele goede reis alvast gewenst en wellicht tot in september, xxx
  7. Marc Strik:
    13 augustus 2019
    Hoi Lenneke!
    Veel plezier in Nepal, je gaat het enorm naar je zin krijgen in dit geweldige land!