Lenneke in Shanghai Deel 22

3 oktober 2018 - Shanghai, China

Lieve trouwe blogvolgers,

Niet schrikken want hier ben ik weer vanachter de keuken tafel in Shanghai. Ik kreeg vorige week al een ongerust bericht of er iets vervelends was daar ik geen blog had geschreven. Maar het volgende was er aan de hand. In blog 21, welke ik al op zondag 16 september op de site had gezet, kon ik niet verklappen hoe mijn week er uit zou gaan zien. Ik ben namelijk maandag 17 september vrij onverwachts naar Nederland gevlogen. De reden is niet prettig, mijn zus is ziek en ik wilde haar en mijn familie verrassen met een bezoek. Onze kinderen en mijn vriendinnen waren allemaal op de hoogte maar hadden de verrassing erg goed voor zich kunnen houden. Ik heb twee weken in Helmond vertoefd en na 5 maanden iedereen weer gezien. Het was heerlijk om weer ´thuis´ te zijn en in mijn eigen bed te slapen. Het waren twee erg volle weken met alleen maar veel gezellige ontmoetingen. Het voelde weer helemaal vertrouwd om op mijn fiets te springen en door de stad te rijden. Ik hoefde maar 15 minuten in te plannen om bij een afspraak te komen in plaats van een uur. Zo ook de rust in het verkeer viel meteen op. Ik bofte want ik kon mooi van de laatste zomerse week genieten. Mijn retour vlucht stond op zaterdag 29 september gepland want zoals ik eerder heb beschreven waren mijn eerste vakantiegangers in aantocht.

Woensdag 3 oktober. Een hele sprong. Mama, Rens en Britt zijn aan het bijkomen van inmiddels hun 3e dag in Shanghai. Ze zijn zondag 30 september aan hun reis naar de andere kant van de wereld begonnen en maandag 1 oktober na 24 uur gearriveerd. Ze hadden namelijk een overstap in Parijs en twee keer vertraging. Het was een zeer blij weerzien op Pudong airport waar ik ze op ging halen. Ik vond het namelijk wel erg spannend voor ze. Daarna met de taxi naar huis om bij te komen van de vermoeiende reis. Na de bagage een plek gegeven te hebben in hun kamers waren ze al snel gesetteld.  De nachtrust was zowat de klok rond. Ze hadden heel wat in te halen.

Dinsdag 2 oktober. Na een uitgebreid ontbijt (was meer brunch) lekker buiten in de tuin de metro in. Via People’s Square in The Old Town door Nanjing Road naar The Bund. Jeetje wat een drukte, duizenden mensen. Ik was er al voor gewaarschuwd. Deze week is het hier vakantie. Er zijn veel mensen de stad uit naar hun hometown maar ook veel Chinezen bezoeken Shanghai. Zo’n mensen massa heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Maar de eerste indruk van deze Topsight van Shanghai was gemaakt. Rens en Britt willen graag later in hun vakantie nog eens terug wanneer het rustiger is. Daar tegenover is het in de metro buiten het centrum beduidend stil. Nauwelijks werkverkeer. Ondanks de goede verbinding met de metro toch nog 8,9 KM gelopen.

Woensdag 3 oktober. Ik heb een hele lijst met prachtige plekken die we kunnen bezoeken. In overleg vandaag gekozen voor M50. Een soort van Strijp met veel kunst galerieën, terrasjes en eettentjes. Hier viel de drukte wel mee. Op de terugweg een shoppingmall bezocht. Ook vandaag weer veel gelopen, 10 KM, ondanks dat we een stuk met de taxi hadden afgelegd. Jack komt vrijdag terug uit Nederland en sluit zich dan aan bij de vakantie-gangers. Hij heeft volgende week vrij. We gaan dan 4 dagen de stad uit naar Hangzhou'sWestlake. Het is fijn om mijn logees kennis te laten maken met deze dynamische stad. Ze blijven in totaal 3 weken, dan is het bezoek ook echt de moeite waard.

Volgende week sla ik ook over om een blog te schrijven dus ik kom in de week van 22 oktober weer terug met de overige belevenissen van onze eerste bezoekers. Kort en krachtig deze keer want als gastvrouw en gids vliegt de dag voorbij. O ja de foto's.......houden jullie nog gewoon even te goed!!

Heel veel groetjes, Lenneke

1. Lies:
    3 oktober 2018
    Heel veel plezier, mama, Rens en Britt en geniet ervan! Heel veel liefs, Lies en de rest! 💋
  2. Dorethé:
    Hoi Lenneke,
    Leuk te lezen dat je er weer bent. Fijn voor je dat je in Nederland bent geweest, al waren de redenen voor dat bezoek dan wat minder. Ik hoop dat het je zus goed heeft gedaan dat je er even was. Nou maar hopen op een goede afloop. Fijn dat je bezoek gearriveerd is. Geniet er van. Ik kijk weer uit naar je volgende blog. Tot over twee weken. Groetjes.
  3. Annie:
    Hoi Lenneke,
    Zo zie je maar...leve social media!!
    Hans en ik wensen je met mama, Rens en Britt en volgende week Jack een fijne tijd. Geniet van elkaar. En we gaan er van uit dat het goed komt met je zusje! Lieve groetjes van ons!
  4. Racids & Abdelhakim:
    3 oktober 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen allemaal. Was leuk je weer eens te zien Len!
  5. Agnes:
    3 oktober 2018
    Hoi Lenneke, jammer, dat ik je niet meer heb gezien, maar fijn, dat je nu weer voor gids kan spelen in dat wereldstad! Geniet er van! Ik vind het echt leuk om je blog te lezen! Doe de groeten aan Rens!
  6. Marja Van Der Vliet:
    3 oktober 2018
    Weer leuk om te lezen, doe je logees de groeten en geef ze alle drie een dikke knuffel
  7. Henny van een Berg:
    Hoy Lenneke,
    Jammer dat het niet gelukt is elkaar in Helmond nog te zien.
    Het zei zo!
    Geniet van he logees.
  8. Godelieve:
    4 oktober 2018
    Veel plezier met je bezoek Lenneke!
  9. Anneke:
    4 oktober 2018
    Hey Lennie, heel fijn dat je thuis bent geweest. Wat een verrassing was dat. Hele fijne tijd met mama, Rens en Britt.
  10. Frank:
    4 oktober 2018
    hallo allemaal, heel veel plezier samen, geniet er van.
    en de groeten van tante Nel( heb ze ven bijgepraat)
  11. Janneke en Mario:
    6 oktober 2018
    Heel veel plezier samen. Dat zal wel lukken met zo’n passievolle reisgids. En gauw beterschap voor je zus. Veel liefs Janneke en Mario
  12. Lia:
    10 oktober 2018
    veel plezier met je familie leuk dat je moeder dit nog kan op die leeftijd zo'n lange reis is ook niet niks en zeker vermoeiend voor haar denk ik
    geniet ervan groetjes